onsdag 1 april 2009

mitt hjärta nästan stannade...

två bälten runt magen, det ena skulle registrera värkar å det andra ditt hjärta. hon satte en apparat på magen för att lyssna på hjärtat. i vanliga fall fyller ljuden hela rummet men nu hördes det knappt något. jag fick på studs ont i magen å trodde att jag skulle dö. tänk om du inte fanns där inne längre? jag frågade snabbt varför det inte hördes något. hon sa att det visst hördes å skruvade upp volymen en aning. sen sa hon att jag skulle trycka på en annan apparat när jag kände att du rörde dig. drama-king som du redan har bestämt dig för att vara vägrade du då att röra dig. tårarna rann nedför mina kinder å jag bad dig tyst att sparka mig. ta chansen nu för den kommer inte tillbaka, tänkte jag. men ingenting. efter en stund som kändes som en evighet kom hon tillbaka å jag berättade att jag inte kände någonting men då hade du minsann mage att göra en frivolt eller nåt för i samma stund syntes du över hela magen. men tack!

gallsyrorna å levervärdena var lite högre än vad som är normalt men fortfarande inte så onormalt att det skulle skada lilla dig. då kan jag stå ut. är det bara jag som lider är det en sak. så nu får vi bara vänta på att du ska knacka på och vilja komma ut till oss för alltid.

kom när du vill men gärna snart.

Inga kommentarer: