fredag 11 november 2011

foglossningar...

Jag har ju lovat att jag ska uppdatera kring mitt mående som gravid å jag kan informera att illamåendet är som bortblåst men in genom dörren kom istället foglossningar. så här tidigt? tänker du, speciellt om du var en av dem som länge fick höra mitt klagande över dessa fogar när Memphis kom.. Men ja, alldeles riktigt. så här tidigt. Men jag kan fortfarande gå långa promenader (som igår med Malin ut till Bulltofta:) och jag bär bara det där fula bältet när jag inte vill vara särskilt snygg... Man måste ju numera välja sina tillfällen då alltså:) Åsså var det det där bältet. Jag vet att jag inte är speciellt rund av mig men det där bältet får mig att känna mig som att jag väger 90 kg och att allt har satt sig mellan rumpan å midjan. Så fort man spänner åt det så blir det valkar både uppe å nere. Å det är ju inte så kul. Även i stunder då man nödvändigtvis inte behöver känna sig snygg... Men ändå... perspektiv. Ett par röda sneakers har väl ingen dött av att gå i. För vem klär man sig egentligen? Om jag ska klä mig för att vara snygg så är det i första hand för att jag vill känna mig snygg och inte för att behaga vissa andra. Å om nu mina röda sneakers gör att jag mår bättre så är det väl de jag ska traska i å inte några högklackade stövlar. Ja, lite irritation i rösten är på sin plats. Helt sant.

Nu ska jag i allafall ta cykeln in till stan för att gå till Govindas resaturang (ja, hare krischnas...) för att äta lunch med min gamla kursare Camilla. För cykla det kan man göra oavsett foglossningar. i allafall än så länge:)

Inga kommentarer: