måndag 13 februari 2012

påmind om plågsamt minne...

oj, vad ont det gjorde. jag har inte skrivit sen november å tänkte att jag skulle uppdatera lite, mest för att informera assall om hur min graviditet fortskrider;) men när jag knappade in sidan såg jag till min sorg mitt senaste inlägg. min vän skulle ju varit gravid ju. tanken var att två av de skulle vara det. men nåt galet hände å först den ena å sen den andra, inget barn! va? i dagsläget är det fortfarande one down and one to go. fast helt omvänt. nu vill jag ha tre barn under 2012. inte själv alltså. nej, det räcker med ett. på tal om det barnet så är det väldigt livligt å håller på å stångas i magen. barnmorskan trodde förra veckan att den redan har vänt sig. men barnmorskor har ju haft fel angående det där i min mage innan. så vi får se. jag vet inte om jag ska skriva detta för då blir det helt plötsligt så verkligt men sanningen är att jag mikroskopiskt lite har börjat känna av kliandet denna gången oxå. inte den galna, frustrerade och helt sjuka känslan som memphis så hyggligt gav mig vid förra graviditeten men en aning påmind har jag blivit. jag nämnde detta för barnmorskan förra veckan som tog det på allvar å bokade in en tid för blodprov redan dagen därpå. men då tyckte memphis att det var dags att visa vilket barn som minsann ska ha det sista ordet så då blev han helt plötsligt rejält förkyld å vägrade äta någonting vilket gjorde att han blev hemma från dagis vilket i sin tur resulterade i att jag stannade hemma från provtagningen. så imon är det dags igen för ett nytt försök till blodprov. det finns en liten liten risk att memphis kommer sätta käppar i hjulet på nytt då han har hängt med sin kompis chanelle som har vattenkoppor.. jag har läst på mycket noga angående vattenkoppor å lärt mig att inkubationstiden är 10-20 dagar vilket betyder att han tidigast kan få det på onsdag och senast nästa lördag då det är stor semmelfest i huset.. vi får väl se.

om vi bortser från en del foglossningar som gör att jag cyklar till dagis medan memphis springer skrattande bredvid (världens sötaste:) och ett tryck över bröstet som började infinna sig igår och det här med det lilla lilla kliandet så mår jag väldigt bra. jag har ju en massa tid till att vila på dagarna å det känns som en lyx från ovan. å det ska jag fullständigt njuta av.

1 kommentar:

Assall sa...

Njut! Jag längtar till knodden är här...såååååå mycket. Nu har vi beställt biljetter ner över påsk. Vi kommer ner 4:e på kvällen och stannar till 10:e på kvällen. Jag beställer en liten Liljenlovarknodd till dess ;)
puss och kärlek till dig min vän