onsdag 13 januari 2010

långtråkigt?

tänk att det kan vara så skönt att inte ha nåt att göra. för det innebär
att jag inte ligger efter med några jätteviktiga saker
att jag har varit produktiv
att jag kan se grejer ligga på köksgolvet utan att bli stressad
att jag har rätt att stanna upp å njuta

eller kan det oxå innebära
att jag är lite lat som inte orkar ta tag i det som bara är lite viktigt
att jag inte tänker efter tillräckligt länge på vad som behövs göras
att jag egentligen har så mycket att göra så att det blir kortslutning

i vilket fall som helst är det skönare att tänka att man är värd en stund på soffan. så nu tänker jag gå å lägga mig där å lyssna på ljudet av trafiken, eller avsaknaden av den:-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Att vila och njuta är också något som behöver göras...! KRAMIS! Sofie